Hoe kies je een veilige zonnecrème?

  Hoezo, een veilige zonnecrème? Mét zonnecrème is toch altijd veiliger dan zónder, denk je nu misschien? Dat is waar we al jaren mee opgegroeid zijn, maar lees hier waarom je je beter niet altijd direct insmeert.  

Feiten en fictie over de zon en vitamine D

Een zomerse dag. Je stapt naar buiten en voelt de warme zonnestralen op je huid. Heerlijk. Je sluit je ogen en geniet volop van het moment. We zouden dit meer moeten doen. Onbeschermd met onze huid in de zon lopen, bedoel ik dan. Als de zon op onze huid schijnt, zetten de UVB-stralen cholesterol in onze huid om in het hormoon vitamine D. Dit wordt tegengehouden door zonnecrème te smeren nog.. Read More

Griekse sla waar je vrolijk van wordt

Ook als de zon niet schijnt kan je haar in huis halen door een lekkere Griekse sla te maken. Alleen al van de kleuren word je vrolijk :-). Fris groene komkommer, vurig rode tomaten en paprika’s, pittig paarse ajuinen, donkerbruine olijven en helderwitte feta.  Lekker als bijgerecht bij vis, vlees of BBQ of als maaltijdsalade tijdens de lunch. Het is de ideale salade om mee te nemen naar je werk en.. Read More

Het belang van etiketten te lezen

De wereldgezondheidsorganisatie WHO adviseert dat volwassenen per dag slechts 24 g of 6 koffielepels toegevoegde suiker mogen eten om gezond te blijven (bij een inname van 2000 kcal). Kleine kinderen (0 – 3 j) hebben een calorie-inname van 1000 kcal en zouden dus slechts 12 g of 3 koffielepels toegevoegde suiker per dag mogen eten! Met toegevoegde suiker wordt alle suiker bedoeld die niet van nature aanwezig is in het product… Read More