Ik eet gezond en toch val ik niet af. Hoe komt dit?

Je bent gezonder gaan eten omdat je vond dat het zo niet verder kon of omdat je bepaalde gezondheidsklachten had of omdat je stiekem toch wat kilootjes kwijt wou? Je hebt je dagelijkse boterham bij het ontbijt vervangen door volle yoghurt met granola en vers fruit. Je drinkt geen cola light meer maar enkel nog biologisch appelsap. Vroeger at je een snickers als tussendoortje, nu een noten- en vruchtenreep. Het.. Read More

Gehaktballetjes met verborgen groenten

    De meeste kinderen lusten wel een lekker geballetje, maar voor groenten halen ze vaak hun neus op. Door wat verborgen groentjes aan de gehaktballetjes toe te voegen kan je zorgen dat je kinderen wat extra groenten binnenkrijgen. Spinazie, boerenkool en kruiden zoals peterselie, basilicum en munt zijn hier uitermate voor geschikt. En ze geven een extra toets aan een gewone gehaktbal ;-). Ook lekker op de BBQ of.. Read More

Tzatziki (Griekse komkommer-yoghurt dip)

Deze frisse komkommer-yoghurt dip of tzatziki is een klassieker uit de Griekse keuken en past perfect bij BBQ en zomerse salades. Als yoghurt ga ik voor een volle Griekse schapenyoghurt, maar je kan er ook een paleo of veganistische versie van maken door er kokosyoghurt bij te doen.  Recept Afdrukken Tzatziki (Griekse komkommer-yoghurt dip) Maaltijd Aperitief, Bijgerecht Prep Tijd 15 min. Porties pers. Ingrediënten 250 g volle Griekse schapenyoghurt (Krikri.. Read More

Waterkefir on the rocks

    Waterkefir is een probiotisch drankje dat gemaakt wordt door een aantal kolonies van bacteriën en gisten die via symbiose samenwonen in waterkefirkorrels. Om waterkefir te maken geef je de beestjes wat suiker om te fermenteren, gedroogd fruit, uiteraard water en laat je dit 2 dagen in een afgesloten pot staan. Hierna heb je een heerlijk sprankelend drankje dat smaakt als een cocktail, maar zonder de overmaat aan alcohol.. Read More